واریکوسل گرید 1
نوشته شده توسط : رضا

هرچه واریکوسل سنگین‌تر باشد، در کاهش تولید اسپرم و تغییر حرکت و شکل اسپرم مؤثرتر است و در نتیجه باروری مردان و بارداری کاهش می‌یابد. با این حال، واریکوسل در سمت چپ نیز می تواند شانس باروری و بارداری را کاهش دهد. کاهش تعداد اسپرم یا تحرک ضعیف اسپرم و ناهنجاری در واریکوسل

 

آیا واریکوسل درجه 1 سمت چپ نیاز به درمان دارد؟

به طور کلی، واریکوسل گرید 1 همیشه نیاز به درمان ندارد و فقط در موارد زیر توصیه می شود:

 

مردان متاهلی که می خواهند بچه دار شوند اما بعد از شش تا دوازده ماه شکست و البته امتحانات برای همسرشان همه چیز عادی است و برای زن هم خوب است.

 

در مردان مجرد، حداقل دو آزمایش مایع منی به فاصله دو تا سه هفته، کاهش تعداد اسپرم یا کاهش کیفیت اسپرم، از جمله کاهش تحرک اسپرم را نشان می دهد.

 

نو رشد بیضه در نوجوانان در دوران بلوغ و واریکوسل کاهش یافت.

 

 آیا داروها و طب سنتی بر درمان واریکوسل چپ تاثیر دارد؟

درمان های دارویی، از جمله داروهای شیمیایی و گیاهی، در درمان واریکوسل چپ درجه 1 گنجانده نشده است. درمان خونی که برخی توصیه می کنند واریکوسل چپ را نیز درمان نمی کند.

 

بهترین جراحی برای واریکوسل ردیف 1 چپ چیست؟

در مورد بهترین جراحی واریکوسل درجه 1، روشی را با بیشترین موفقیت و کمترین عوارض پوشش می دهیم. بنابراین، قبل از اینکه در مورد بهترین جراحی واریکوسل صحبت کنیم، خواندن عوارض احتمالی جراحی واریکوسل مفید است.

 

واریکوسل به گسترش غیر طبیعی شبکه عروقی روی بیضه ها اشاره دارد. واریکوسل یکی از شایع ترین بیماری های بیضه در مردان است. بسته به شدت واریکوسل، گزینه های مختلفی از جمله دارو و جراحی وجود دارد. شیوع به مدت 10 سال نادر بوده است، اما در بزرگسالان جوان به 15 درصد و در مردان نابارور به 20 تا 40 درصد می رسد و با علائم ناباروری ثانویه، یعنی در حال حاضر با بچه ها، به 70 درصد می رسد. 90% مواقع باقی می ماند و در 10% دو طرفه است. واریکوسل شایع ترین علت درمانی ناباروری در مردان است. پس از مشورت با پزشک و ارائه توصیه های دقیق، به بیماران مبتلا به واریکوسل و ناباروری سه آزمایش بذر داده می شود تا به تصمیم گیری کمک کند. این کار را با دستان خود در حالت ایستاده و دراز کشیده انجام دهید تا ببینید آیا واریکوسل در هنگام دراز کشیدن به میزان قابل توجهی کاهش یافته است یا خیر. در صورت منفی بودن آزمایش، باید سونوگرافی از شکم و لگن انجام شود.

اگرچه درمان های غیرجراحی مانند آمبولیزاسیون واریکوسل وجود دارد، متخصصان اورولوژی اغلب جراحی را برای درمان این بیماری توصیه می کنند. آمبولیزاسیون واریکوسل معمولاً به صورت سرپایی انجام می شود و تحت تابش رادیولوژیک قرار می گیرد.

 

این روش درمان واریکوسل آنقدرها هم تهاجمی و زمان بر نیست و بافت را با تیغ باز نمی کنید که زمان بهبودی را کوتاه می کند. آمار درمان آمبولیزاسیون واریکوسل نشان می دهد که این روش برای 90 درصد مردان مناسب است و دیگر نیازی به جراحی سنتی واریکوسل ندارد.

 

از روش آمبولیزاسیون واریکوسل نیز می توان برای درمان واریکوسل بعدی بعد از عمل استفاده کرد تا نیازی به عمل های بعدی نباشد. یک مطالعه اخیر نشان داد که آمبولیزاسیون در 93 درصد موارد واریکوسل های متعددی که پس از جراحی عود می کردند، موفقیت آمیز بود.

 

با توجه به نتایج نهایی این مطالعه، این مشکل در 80 درصد افراد پس از آمبولیزاسیون به طور کامل از بین می رود و بنابراین بهبود نسبی در سایر افراد مشاهده می شود. آمبولیزاسیون این مزیت را داشت که نیمی از بیماران در حین و بعد از درمان به سختی دردی احساس کردند و برخی نسبت به روش معمول درد کمتری داشتند.

 

افراد مبتلا به واریکوسل حتی اگر قصد بچه دار شدن ندارند، نباید درمان را به تعویق بیندازند. تست ها و تست های ساده ای در این زمینه وجود دارد که متخصص می تواند با استفاده از آن ها هنر و درجه واریکوسل در مردان را تعیین و تصمیم بگیرد. ا را می بند و عمل تمام می شود و طول درمان 10 دقیقه می شود و نیازی به بیهوشی عمومی نداری گیضعود. برنامه عمل واریکوسل برای درمان ناباروری آقایان یکی از عمل هایی است که باعث می شود 60 درصد کیفیت اسپن درد کیفیت اسپرم ت توآب یفدید ب تآ توب شود. این عمل 6 ماه طول می کشد تا نطفه های جدید باز گردند. بعد از عمل بیمار می تواند به امور روزمره و فعالیت های زندگی برگردد و از انجام حمل وسایل سنگین تا 6 ماه جلوگیری کند تا بعد از دادن یک چکاپ و تشخیص اورولوژیست به ورزش های سنگین بپردازد.





:: برچسب‌ها: واریکوسل گرید 1 ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 220
|
تعداد امتیازدهندگان : 61
|
مجموع امتیاز : 61
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: